A Napier Podcast: Intervju med Naren Hariparanthaman - Sosialt dyr

Bank data will gives you up to date and fresh database. You will get phone number or whatsapp or telegram data here.
Post Reply
rabia963

A Napier Podcast: Intervju med Naren Hariparanthaman - Sosialt dyr

Post by rabia963 »

Mike: Takk for at du lyttet til markedsføring av b2b-teknologi, podcasten fra Napier, hvor du kan finne ut hva som virkelig fungerer innen b2b-markedsføring i dag. Velkommen til den siste episoden av markedsføring av b2b-teknologi, podcasten fra Napier. I dag har jeg kommet meg rundt Naren Hariparanthaman, som er medgründer og administrerende direktør for social animal. Velkommen til podcast og Naren.

Naren: Hei, takk. Takk, Mike, for at du har meg her.

Mike: Flott. Jeg mener, jeg er veldig glad for å ha deg med, for hvis jeg ser på det, har du hatt en fantastisk karriere med å bygge selskaper rundt digital markedsføring, vil du snakke gjennom reisen din og noen av selskapene du har hjulpet starte og vokse?

Naren: Jada, så jeg har en grad, mastergrad i informatikk. Så egentlig burde jeg ha vært helt inne på koding. Men jeg byttet gir og fikk snublet SEO for å være veldig spesifikk innen digital markedsføring. Og den slags fikk meg inn i denne markedsføringskarrieren. Så jeg tok masteren min i USA da jeg fikk en SEO-mulighet, som er din internship-mulighet. Og så liker jeg litt cloud måten ting fungerer på. Og det var fascinerende for meg, og så byttet jeg etterpå. Så etter at praksisperioden min var over, bestemte kjøp telefonnummerliste jeg meg: Ok, dette er karrieren min, jeg vil ikke drive med koding lenger. Og så begynte jeg, jeg gikk og jobbet for et digitalt markedsføringsbyrå i Austin, Texas. Og det var der jeg lærte det meste av avanserte konsepter innen digital markedsføring, og spesielt SEO, og vi pleide å like, gjøre SEO for store kunder, som mange Fortune 500, noen e-handelsbutikker, mange interessante prosjekter.

Image

Og så er jeg, hjembyen min India, Chennai i India, så jeg bestemte meg for å komme tilbake for å starte mitt eget digitale markedsføringsbyrå. Og så startet jeg mitt digitale markedsføringsbyrå her i India og begynte å jobbe med kunder både i USA, så vel som i India, og de fleste av dem b2b-selskaper og like bedrifter. Og vi gjorde som en full for hovedpakke med digital markedsføring, som SEO, betalte betalte sosiale medier, innhold, markedsføring, alt. Og siden jeg har en teknisk bakgrunn, har jeg alltid vært fascinert av hvordan ting fungerer som programvare. Og så det hjalp meg faktisk med å se på, om jeg kunne like å bygge noe. Og sosialt dyr er noe vi bruker hver dag i arbeidet vårt, digital markedsføringsrelatert eller innholdsmarkedsføringsarbeid som vi gjør for kunden. Så det var da vi tenkte at, ok, dette er en programvare som til og med vi kunne bruke selv. Så hvorfor ikke være akkurat som, bygge det og begynne, som å ha det som et eget produkt. Og så, liksom, det hele startet derfra. Og dette var tilbake i 2016, da vi faktisk lanserte sosialt dyr i sin første versjon, det var veldig annerledes da det først ble lansert. Nå venter vi, vi har kommet langt. Og vi er i bunn og grunn et dataselskap. Så vi behandler mye data. Det er en enorm infrastruktur. Så vi har nesten 480 millioner artikler i databasen vår, og deretter rundt 200 millioner påvirkere, rundt 500 millioner Facebook-innlegg. Og som vi legger til nesten en million artikler, ferske artikler til databasen hver eneste dag. Så ja, det er min reise.

Mike: Og jeg elsker ideen om at du bygde programvaren for å løse et problem i byrået, og så innså at det var noe du faktisk kunne selge bredere, i stedet for bare å prøve å starte et selskap på egen hånd. Jeg tror at det er, det er flott. Det løste allerede et problem. Korrekt? Ja.

Naren: Så vi gjorde som mye innholdsforskning. Og, som, vi brukte mye fritid på oppgaver som tok mye tid, som enkelt kunne automatiseres. Og også, Google er bra for søk. Men la oss si at hvis du vil finne influencer for et bestemt merke, er det veldig vanskelig å bruke Google til det. Så vi prøvde å gjøre mange ting manuelt. Og så bygde vi internt en veldig, som jeg kanskje MVP-versjon av sosialt dyr, og vi brukte den og så viste den seg å være veldig nyttig. Og så tenkte vi: Ok, hvorfor ikke? Vi liker kanskje Kom inn som et skikkelig produkt og lanser det så. Og det er slik Ja, så først som main, bygde vi den for å klø opp vår egen kløe, og så fant mange mennesker den veldig nyttig.
Post Reply